PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 11 | 81-98
Tytuł artykułu

SENSATIONAL HEADLINES ON NEWS WEBSITES AND THEIR INFLUENCE ON THE INCREASE OF THE CLICK THROUGH RATE (Tresci sensacyjne w internetowych serwisach informacyjnych i ich wplyw na wzrost poziomu czytalnosci)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The paper 'Sensational Headlines on News Websites and Their Influence on the Increase of Click Through Rate' is an attempt to answer the question whether the sensational content of headlines may influence visitors' decisions as to which news to read. The analysis of the sensational content of news headlines-links (their intensity, form, location on the website) suggests that such headlines may in fact be a well-prepared marketing tool, which aims at attracting the highest possible number of visitors, since reaching a guaranteed click through rate and a certain number of sub-page views allows one to acquire and bind advertisers to the website. The survey described in this paper is a preliminary research study. Although it appears that the use of emotion-affecting headlines is not incidental, the initial analysis cannot yet prove that it is a premeditated strategy of website operators. Therefore, the presented paper should be considered a starting point for further necessary research.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
11
Strony
81-98
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Instytut Kultury Uniwersytetu Jagiellonskiego, 30-348 Krakow, ul. prof. Stanislawa Lojasiewicza 4, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA10516
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.37b306c0-842a-35ae-be06-c7c8a65f8092
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.