PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | 77 | 3-4 | 13-26
Tytuł artykułu

Motivating students to creative actions - between romanticism and behaviorism

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article presents two alternative attempts to the problem of using rewards in motivating children to creative activity - cognitive point of view presented by Teresa M. Amabile who thinks reward influence is detrimental and behaviorist perspective represented by Robert Eisenberger who says that rewards in most cases increase the creativity level. Some research results representative for the both authors views and close to their theoretical perspectives are discussed and their consequences for practice of education for creativity are taken into consideration. There is also critical discussion about often made associations between internal motivation and intrinsic motivation as well as external motivation and extrinsic motivation, and some suggestions of more clear distinctions are proposed.
Czasopismo
Rocznik
Tom
77
Numer
3-4
Strony
13-26
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • M. Karwowiski, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M.Grzegorzewskiej, Wydzial Nauk Pedagogicznych, ul. Szczesliwicka 40, 02-353 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
07PLAAAA02004245
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.346dcf65-3adf-3bc9-806e-bc4b44bfd47f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.