PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 57 | 3 | 247-262
Tytuł artykułu

MEASUREMENT OF THE CREATIVE ECONOMY (Kreativni ekonomika a jeji mereni)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
CS
Abstrakty
EN
New information and communication technologies, hand-in-hand with globalization, formed condition for the creative economy, which is based on human creativity. In science, art and culture fields, where creative economy has its grassroots, represent an important source of growth. This paper is pointing out a new competitive advantage, not just for each corporation but for the whole regions as well. It is describing the importance of creative economy growth and bringing survey of approaches to the creative economy definition, its ranking and measurement efforts, which lately is bringing certain problems, since the creativity is the input and not an output, used (as of now) for field outputs structuring.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
57
Numer
3
Strony
247-262
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Jitka Kloudova, Bratislavske vysoka skola prava, Fakulta ekonomie a podnikania, Tematinska 10, 851 05 Bratislava 5, Slovak Republic
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09SKAAAA065925
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3125638d-881e-3d9f-b890-83c84f4dbe9f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.