PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 80 | 3-4 | 55-69
Tytuł artykułu

EMOTIONAL INTELLIGENCE OF SECONDARY-SCHOOL PUPILS AND ECUDATIONAL INFLUENCES OF THEIR PARENTS (Inteligencja emocjonalna licealistów a oddzialywania wychowawcze rodziców)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This paper examines the relation between emotional intelligence and adolescent's perception of family interactions. 303 adolescents completed self-report measure of parent's educational styles (Rys, 2001). Emotional intelligence was measured with the Emotional Intelligence Scale (Schutte et al., 1998; polish adaptation by Jaworowska and Matczak, 2001), and the Understanding Emotions Test (Matczak, Piekarska, 2008). The results indicate that individual differences in adolescent's emotional intelligence are related to their family experiences. The adolescents brought up in a democratic parents' educational style distinguish themselves from those who were brought up in an autocratic parents' educational style as having higher level of emotional intelligence.
Czasopismo
Rocznik
Tom
80
Numer
3-4
Strony
55-69
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
COMMUNICATION
Twórcy
  • Katarzyna Martowska, c/o Uniwersytet Kardynala Stefana Wyszynskiego w Warszawie, Wydzial Filozofii Chrzescijanskiej, Instytut Psychologii, ul. Wóycickiego 1/3, 01-938 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA066915
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3040a018-557d-3b05-b50e-66684806f922
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.