PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 1(630) | 14-28
Tytuł artykułu

THE FASHIONABLE WORD - ADJECTIVE 'WIRTUALNY' (IN COMPARISON WITH THE GERMAN ADJECTIVE 'VIRTUELL' AND RUSSIAN 'VIRTUALNYI') (Modny wyraz - przymiotnik wirtualny (w zestawieniu z przymiotnikiem niemieckim virtuell oraz rosyjskim virtual'nyi)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article discusses the phenomenon of the semantic diffusion, which is realized on different levels of language system, and also in linguistic communication. The author considers the dictionary definitions of the Polish adjective meaning virtual as well as its German and Russian equivalents (virtuell, virtualnyi), and also the results of two psycholinguistic experiments to prove the thesis, that the semantic diffusion is characteristic for the way the adjective functions in communication both on the level of linguistic system (the langue), and on the level of telling (the parole). Interpreting the results of investigations, the author discusses the notions of 'polysemy' and 'ambisemy'.
Rocznik
Numer
Strony
14-28
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Aleksander Kiklewicz, Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie, Wydzial Humanistyczny, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Spolecznej, ul. F. Szrajbera 11, 10-900 Olsztyn, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA05769
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.2dced685-00ec-3b72-8767-c85b69843818
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.