PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 1(650) | 26-40
Tytuł artykułu

PERSUASIVE ACTS OF SPEECH IN POLITICAL COMMUNICATION (Perswazyjne akty mowy w komunikowaniu politycznym)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The aim of the article is to prove the thesis that persuasive acts of speech are basic, verbal means of persuasion in political communication, which was attempted to prove through the analysis of written texts of parliamentary election campaign 2005. Acts of speech used in the language of the campaign allow politicians to create the most effective image and to receive support. The acts include mainly promises about profits the individual will achieve if he votes for the X. Acts of courtesy also matter as they improve communication. Criticisms of the rivals and warning against them are aimed to degrade them in the eses of the society. The texts include both direct acts (their intentions are open) and indirect ones (the recipient has to use implication mechanisms in order to decipher them).
Rocznik
Numer
Strony
26-40
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Joanna Madej, Uniwersytet Slaski w Katowicach, Wydzial Filologiczny, Instytut Nauk o Kulturze, pl. Sejmu Slaskiego 1, 40-032 Katowice, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA075019
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.2c415d0f-eadd-382b-bc9f-d06f9dcf317a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.