PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 59 | 1 | 27-32
Tytuł artykułu

OTAKAR ZICH'S CONTRIBUTIONS TO THE THEORY OF OPERA ACTING (Podnety Otakara Zicha pre teoriu operneho herectva)

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
SK
Abstrakty
EN
The paper analyses contributions of Otakar Zich, Czech aesthetician and theatrologist, to the theory of drama and opera acting. Zich's starting point was aesthetic structuralism. In his systematic work The Aesthetics of Dramatic Art (Prague 1931), he presents his view on opera acting. It is based on an analysis of performing arts that distinguishes a dramatic character and a performer. Zich believes that opera composer does not compose just the dramatic text, but creates both musical and dramatic situations. From this position further requirements for artistic work of opera actor are derived, especially the ways of responding to opera music.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
59
Numer
1
Strony
27-32
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Miloslav Blahynka, Ustav divadelnej a filmovej vedy SAV, Dubravska cesta 9, 841 04 Bratislava, Slovak Republic
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11SKAAAA099416
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.2a4f4177-e0ef-39fc-a070-fa126dad0cfc
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.