PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 7 | 31-41
Tytuł artykułu

A PEDAGOGICAL EVALUATION OF INTRA-SENTENTIAL CODE-SWITCHING PATTERNS IN L2 CLASSROOM TALK

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper is concerned with teachers' and students' alternation between L1 and L2 within the same utterance, i.e. uses of intra-sentential code-switching which in classroom discourse tends to be less accepted by modern language pedagogy than its inter-sentential counterpart. The rationale for the study is the universal nature of the phenomenon known to occur in the first place in interactions among natural bilinguals and multilinguals. The data analysis sections of the article review eight different patterns which are evaluated pedagogically. It transpires that the category most likely to arouse methodological controversy is code-mixing.
Twórcy
autor
  • Jan Majer, Uniwersytet Lódzki, ul. Narutowicza 65, 90-131 Lódz, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA07639
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.25db6e4a-44ae-3828-9e92-2a4fa6dedb8a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.