PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 1(60) | 111-123
Tytuł artykułu

Strategic Perspective on Corporate Entrepreneurship and Reward Policies

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper looks at the issue of strategic perspective in corporate entrepreneurship. Explorer, creator, master, and top of the class are the four qualitative types of entrepreneurship strategies distinguished. Attention is called to opportunities and competencies as critical factors. There is also a focus on the content of the entrepreneurship strategy process with respect to nine strategy dimensions - the entrepreneur type, organization image, the strategy process, perception of the environment, strategic attitude, learning issues, imperative for strategic leadership, the key entrepreneurial process, and main organizational enablers. Moreover, reference is made to reward policies in the strategic entrepreneurship context and the relationship between entrepreneurship strategies and reward policy dimensions is investigated. Finally, theoretical implications and directions for further research are discussed.
Rocznik
Numer
Strony
111-123
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
COMMUNICATION
Twórcy
autor
autor
autor
  • M. Majowska, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Wydzial Zarzadzania, Katedra Zarzadzania Zasobami Ludzkimi, ul. Bogucicka 3a, 40-266 Katowice, Poland,
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA04338435
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.25850dad-df62-387d-90be-7e6a32e82022
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.