Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 1 | 67-89
Tytuł artykułu

COMPETITION OR COOPERATION? (Konkurencja czy kooperacja?)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Emergence of cooperative linkages among competitors quite often accompanies rivalries and the operation price mechanism. This particular type of relations among the actors taking part in market game is termed coopetition. In the article the processes of coopetition are described as instruments that control the behavior of firms. In particular, factors that influence the results of processes by which firms compete and cooperate among themselves are identified. It is stressed that further empirical research on coopetition needs a thorough systematization of concepts and methods.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Numer
1
Strony
67-89
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Barbara Jankowska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Strategii i Polityki Konkurencyjnosci Miedzynarodowej, a. Niepodleglosci 10, 60 - 967 Poznan, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA061025
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.2550a8e7-5352-36b8-b610-820a0e263dcb
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.