PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 6(701) | 17-22
Tytuł artykułu

Configurational View of Corporate Entrepreneurship

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
In this article, the author reviews the burgeoning literature on corporate entrepreneurship, argues that it focuses on process as well as content. He then suggest the configuration that corporate entrepreneurship is drawn upon are based on process (as indicated by innovating, venturing, strategic renewing) and content (mindset, culture, definition of success and domain, strategic management of resources, regeneration and rejuvenation). Organizations that learn how to integrate processual attributes and content elements are well positioned to entrepreneurially create new value and wealth.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
17-22
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • M. Bratnicki, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katedra Przedsiebiorczosci, ul. Bogucicka 14, 40-226 Katowice, Polska
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA05189852
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.242ceb8c-a8bd-333e-8e64-a4ae2d512ec5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.