PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | 4(36) | 37-42
Tytuł artykułu

THE PHENOMENON OF INFORMATION OVERLOAD VERSUS MODERN EDUCATION (Zjawisko 'nadmiaru informacji' a wspólczesna edukacja)

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The phenomenon of information overload is a natural consequence of growing amount of information. The cost of its distribution constantly decreases, however, the capabilities of information processing by human brain have not increased significantly in the course of past decades. Despite that, modern education institution are still organized in such ways as if people who were using them felt a deficiency of information and the role of those institution was fulfilling their demand for information. Reality requires from an education institution something else - namely, conveying diverse skills of information processing. One of such skills is the capability of being oriented in the environment in the condition of information overload.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
37-42
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • Jan Fazlagic, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Uslug, al.Niepodleglosci 10, 60-967 Poznan, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA088020
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.2113498a-83cc-3854-92be-f1ec13d0dd25
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.