PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 8 | 59-67
Tytuł artykułu

SOCIAL ASPECTS OF EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT IN PRIMARY SCHOOL IN ESTONIA

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The purpose of the article is to analyse the circumstances of applying of Education for Sustainable Development (ESD) in Estonian educational actuality. Empirical part of the study comprehends a comparative content analysis of UNECE strategy of ESD and the chapters of the text of the Estonian National Curriculum valid from 2002. The discussion concentrates on the social aspects of ESD because their significance was pointed out by the experts of ESD. The topic of the article is confined to the issues concerning the primary education, i.e. the grades from 1st to 3rd. Conclusions are made about the opportunities to apply ESD more effectively than at present. Statements of experts on textbooks and curriculum have been taken into account as additional sources besides the documentary analysis.
Twórcy
  • Mare Müürsepp, Tallinn University, Tallinn, Estonia
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10LTAAAA08428
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1ebb1cc0-a0b8-3ba3-ab41-4fb3da844c73
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.