PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 8 | 2(16) | 99-135
Tytuł artykułu

Contemporary Means of Mass Communication in Poland

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
There has been a decline in local press readership for many years now. While regional dailies (including 'Gazeta Wyborcza's' mutations) have a circulation of ca. one million and ca. 2,500 local dailies are believed to be on the market, the latter tend to be ephemeral and have low circulation. Local radio stations play mostly music and therefore are not in a position to fill the information gap. Due to its low audience reach, local television has limited success in discharging its information responsibilities. In 2005, the Polish local mass media found themselves in a very difficult position. Their situation may improve with an increase in the wealth of Polish society. According to sociological surveys, Poles profess an interest in local news.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
99-135
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • T. Mielczarek, Akademia Swietokrzyska w Kielcach, Instytut Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa, ul. Lesna 16, 25-509 Kielce, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01322969
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1dcbf719-c351-3225-bc94-d6508104f53c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.