Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 61 | 3 | 451-475
Tytuł artykułu

COGNITIVE APPROACH TO CALIBRATION

Warianty tytułu
Języki publikacji
HU
Abstrakty
EN
Calibration is an important issue in research investigating the appropriateness of probability judgements. Traditionally, calibration has been studied using normative standards, which suggested a general bias (overconfidence). Instead of the normative approach, which considers the rightness of probability judgements, the support theory focuses on how judgements are made. The authors' aim was to study the effect of knowledge and feedback on calibration. They selected groups differing in the amount of their knowledge and in the frequency of the feedback relating to this knowledge. They found that only the amount, and not the feedback, influenced calibration. The results are interpreted in accordance of the support theory: intensity (the stereotypical image about the group's knowledge) is used as a basis for calibration, while the weight of the information (feedback) is neglected.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
61
Numer
3
Strony
451-475
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • Klara Farago, no address given, contact the journal editor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10HUAAAA073218
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1c47bbe6-25c2-39e8-89f7-a07a05d738f9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.