PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 15 | 51-73
Tytuł artykułu

Using quantitative analyses in marketing research in Poland

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This article presents the results of a research project that aimed at evaluating the extent to which quantitative methods are being implemented in marketing research in Poland. The analysis was based on interviews carried out in 2004 with representatives of chosen social and marketing research agencies. Our goal was to find out which of the quantitative methods are commonly used in marketing research in Poland and which ones are not, and to identify the possible reasons for that. According to our analysis, apart of simple statistical techniques (e.g. crosstabs, testing hypotheses), more advanced methods are used such as conjoint analysis (as it was mentioned by one of the respondents 'truly speaking it is in vogue'. We conclude that the more advanced marketing techniques of analysis will be needed, the more clients will learn and understand the purpose and use of specific methods.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
15
Strony
51-73
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • J. Perek-Bialas, Uniwersytet Jagiellonski, Instytut Socjologii, ul. Grodzka 52, 31-044 Kraków, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01333006
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1bd712fe-4983-3c04-bd32-1e863d041c07
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.