Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
The article discusses popular culture in the context of two terms: prefiguration and postfiguration, showing that the latter is the proper tool to describe flow of topics and images in popular literature and other fields, e.g. film or music. The authoress discusses popular culture as looking at the same time forward - in search of new elements to capture the audience - and back - reflecting its own genres, formulas and themes. The term postfiguration is proposed as a unifying category for these two, apparently contradictory tendencies.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
288-296
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
- A. Fulinska, Uniwersytet Jagiellonski, Wydzial Polonistyki, Katedra Antropologii Literatury i Badan Kulturowych, ul. Grodzka 54, 31-044 Kraków, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA04668921
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1b76e588-7d7e-3186-b0e7-40a16f628144