PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 129 | 4 | 462-472
Tytuł artykułu

THE POSSIBILITY OF TEACHING INTERTEXTUALITY

Warianty tytułu
Języki publikacji
HU
Abstrakty
EN
Intertextuality is a fundamental phenomenon of literary history and a basic component of the literature of the post-modern age; as such, it occupies a central position in today's literary criticism and theory. The present paper aims to help teachers of Hungarian literature who are interested in the topic and who would like to guide their students in the world of present-day fiction by proposing two theoretical approaches to the concept and phenomenon (involving the types of intertextuality and intertextuality in the post-modern age). Then, the author presents intertextuality as an organising principle in the poem Uj magyar Messiasok [New Hungarian Messiahs] by Andras Ferenc Kovacs, discussing it from the point of view of teachability and providing possible guidelines for its concrete adaptation for teaching purposes.
Rocznik
Tom
129
Numer
4
Strony
462-472
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • No address given; contact the journal editor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11HUAAAA090231
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.1aec56e5-416f-3f03-8b3f-0241ab4ada2d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.