PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 1(45) | 121-137
Tytuł artykułu

REVIEW OF METHODS CONCERNING MEASUREMENT OF THE HUMAN CAPITAL BASED ON EDUCATIONAL INDICES (Przeglad metod pomiaru kapitalu ludzkiego opartych na wskaznikach edukacyjnych)

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Education - based approach estimates human capital by measuring such educational indices as literacy rates, enrolment rates, average years of schooling in the population, educational inputs, test scores. The rationale for this method is that these indices are closely related to education and that education in a key element in human capital formation. Of course, human capital encompasses more dimensions, but education is arguably the most important component. The education - based methods of measurement of human capital may be a good way of giving an approximation of how much human capital a region possesses. A good solution seems to be comprehensive mensuration combining both quantitative and qualitative aspects to obtain one research approach.
Rocznik
Numer
Strony
121-137
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Iwona Skrodzka, Uniwersytet w Bialymstoku, Wydzial Ekonomii i Zarzadzania, ul. Warszawska 63, 15-062 Bialystok, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA08608
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.18877440-593d-3d1d-9f9d-afc8813e3a3f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.