PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | 167-176
Tytuł artykułu

YOUNG PEOPLE AS PARTICIPANTS OF MEDIA CULTURE

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
In this article the point of departure of the considerations is an assumption that media are able to increase young people's interests, and even encourage them to participate in activities in the widely understood culture. Attractiveness and common accessibility makes the role of the media a particular one in stimulating young people's participation in culture. Providing an unlimited access to programmes varied from the quality point of view, the media can change a passive participant into an active one aware and critical of the media. The influence of communication mass media on an individual and their relation to cultural education is shown.
Rocznik
Numer
6
Strony
167-176
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • A. Iwanicka, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydzial Studiów Edukacyjnych, ul. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznan, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA00912141
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.174fc777-7afe-3cd5-a8f7-21a3b814fb01
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.