PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 1 | 1 | 54-62
Tytuł artykułu

STRATEGIC DECISIONS OF TOURISM COMPANIES IN THE CONTEXT OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Theoreticians and practitioners unanimously acknowledge the specific role of strategic decisions in a successful activity of a tourism company. Strategic decisions as the decisive factor in creating competitive advantage are gaining a considerable importance under the conditions of sustainable development. The article reviews the process of strategic decisions formation by a tourism organisation in the context of sustainable development. The scenarios method is proposed as offering good prospects under certain conditions. A universal scenarios formation technology has been presented, which is oriented towards facilitation of scenarios creation using a graphic tool of the 'Scenarios Roads' Analysis'.
Twórcy
  • Virgilija Zinkeviciute, Tourism Management Department, Vilnius Law and Business College, Laisves Ave. 58, LT-05120 Vilnius, Lithuania
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09LTAAAA07118
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.15fe7bfa-0346-344b-b254-476e2d86fc7a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.