PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 6 | 19-35
Tytuł artykułu

BRAND AS AN INSTRUMENT OF SOCIAL CREATION OF A UNITY - QUALITATIVE AND QUANTITATIVE METHODS (Marka jako instrument spolecznego konstruowania jednostki - metody jakosciowe i ilosciowe)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The goal of the presented research is to show that in today's world brands not only organize the way we perceive and categorize the world, but it is indeed them that create and construct not only what we see as the surrounding reality, but also ourselves in the social environment. It is brands which tell us who we are, what we believe in, where our paths lead. Both qualitative techniques (i.e. Individual In-Depth Interview (IDI) and photo elicitation (semiologic interpretation)) and quantitative analysis (questionnaires) were used in this research. In order to operationalize and organize the qualitative part of the research, an innovative categorization of brands to taxis (intentionally constructed brands) and cosmos (spontaneously emergening brands, e.g. ecologism) was used. Additionally, tools were created to measure the respondent's knowledge of the brands and his level of identification with them.
Rocznik
Numer
6
Strony
19-35
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Katarzyna Palys, Uniwersytet Ekonomiczny we Wroclawiu, Wydawnictwo, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wroclaw, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA10822
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.11cd9a89-25ca-3a63-92b0-bc9c88510bc8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.