PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 50 | 4(198) | 127-139
Tytuł artykułu

Pedagogy as a Concept Creation and as Social Practice

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Pedagogy as a social practice is tightly bound with a broad context of relations between forces that exist within the social field. This horizon, established by the historical, economic and political conditions has a decisive impact upon the form of modern pedagogy's conceptual space. One of the issues that seem to play a very important role in pedagogy today is that of 'marketization of education'. The author considers the origins and the effects of the economic rationality's domination in modern pedagogical thought. The possibility of bringing an end to a 'crisis' of the disciplinary autonomy is seen in return of the pedagogy to its own field of thought and in concept constructivism based on Deleuze's and Guattari's notion of 'concept creation'.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
50
Numer
Strony
127-139
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • K. Starego, Uniwersytet Gdanski, ul. Bazynskiego 1a, 80-952 Gdansk, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01473254
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.11b00eb7-0475-35b8-8f34-aa9bd2ab0a5e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.