Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | 10 | 2(35) | 41-49
Tytuł artykułu

Value in Management

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article concerns the problems of the business value. The author stresses the difference between the context of value measurement and value management. There are certain limitations and difficulties concerning value measurement and therefore certain business value forms and calculation methods are usually adjusted to the agreement and rather conventional. The money value is always too simple to grasp things valuable and important for people. Nevertheless the essence of value is one of the key ideas in cognitive attitudes and ethics organising social life. Moreover the knowledge concerning determining value is of little use in business value management. To overcome those limitations in determining value one should adopt a broader approach to business, including all the indispen­sable elements including human dimension.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
41-49
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • J. Komorowski, Szkola Glówna Handlowa w Warszawie, al. Niepodleglosci 162, 02-554 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA04839199
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0f57c0a2-24e8-35a9-b837-b2d6da8f4b28
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.