PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | 10 | 4(37) | 156-179
Tytuł artykułu

Public Opinion Surveys in Poland

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The author describes public opinion surveys (and election polls) as the specific type of market research in Poland. He concentrates on the historical aspects of polls related to the development of surveys and polls in Poland (in the democratic and previous 'socialist' reality) and in the world (mainly in the USA). Evolution of the civic society and the social awareness started the evolution of such researches.They meet the specific need of the society to collect information on society itself. The years of communism in Poland deformed surveys and polls as well as the public opinion about them. It is visible in the faulty polls and society's failure to protest against them. The instance of The Gallup Organization in the United States of America described in the article shows, that it is possible to reduce the mistakes by drawing conclusions from the negative past examples.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
156-179
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
COMMUNICATION
Twórcy
autor
  • D. Szostek, Uniwersytet Mikolaja Kopernika w Toruniu, Katedra Marketingu, Handlu i Logistyki, ul. Gagarina 13, 87-100 Torun, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA04859240
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0dae9e11-3374-35a3-ab97-15f5d2960a27
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.