PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 4(54) | 152-158
Tytuł artykułu

THE MODELING OF INDICES OF INSURANCE CULTURE OF CONSUMERS (Modeliuvannia pokaznykiv strakhovoi kultury spozhyvachiv)

Warianty tytułu
Języki publikacji
UK
Abstrakty
EN
Modern approaches to interpretation of the concept 'insurance culture' have been determined and the necessity of modeling of indices of the insurance culture of consumers proved. Possibilities of the high-quality, mediated and quantitative measuring of indices of the insurance culture of consumers have been characterized. Component elements and indices of the insurance culture of consumers have been separated. The results of the conducted sociological research are given in the form of questionnaire survey of actual and potential consumers of insurance services of the Western Region, on the basis of which the calculation of value of the insurance culture and its separate constituents is offered. By the modeling design and quantitative evaluation of separate indices of the insurance culture of consumers they are incorporated in the integral coefficient of the insurance culture.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
152-158
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Natalia R. Baluk, kafedra marketynhu, Lvivska komertsiina akademiia, vul. Tuhan-Baranovskoho, 10, 79005 m. Lviv, Ukraine
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10UAAAAA080819
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0daa6fd3-7730-3a8a-9ff5-1075806d8543
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.