PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 80 | 5-6 | 39-63
Tytuł artykułu

SCHOOL CLIMATE AND STUDENTS' CREATIVE ABILITIES: IN SEARCH OF PROCREATIVE SYNERGY (Klimat szkoly a zdolnosci tworcze uczniów: w poszukiwaniu prokreatywnej synergii)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The paper presents theoretical discussion and empirical results deepening relations between climate for creativity in the school and students' creative abilities. Based on author's model of climate for creativity, where three dimensions are included: interpersonal (trust), task (freedom) and energetic (uncertainty) it was checked which configuration is optimal for creative abilities' development. Research conducted on a large sample of students from gymnasia and high schools (N=1878) from 53 schools showed direct connections with each of climate dimensions (main effects) as well as interactive effects. It was found that observed relations are curvilinear, and synergetic effects of environment helpful for creativity are the closest to the schools characterized by high intensity of trust and medium dynamism as well as high in freedom and medium dynamism. Educational consequences of the results are discussed.
Czasopismo
Rocznik
Tom
80
Numer
5-6
Strony
39-63
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
REPORT
Twórcy
  • Maciej Karwowski, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Wydzial Nauk Pedagogicznych, Instytut Pedagogiki, ul. Szczesliwicka 40, 02-353 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA072024
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0d9c6210-37df-3dce-b371-8956cdcdd9fb
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.