PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 27 | 161-175
Tytuł artykułu

SELF-PERCEIVED FOREIGN LANGUAGE SKILLS AND LANGUAGE ANXIETY: A LONGITUDINAL STUDY

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper presents results of a longitudinal study investigating levels of language anxiety experienced by secondary school students learning English in a Polish secondary school. The main findings of the research focus on levels of language anxiety experienced over 3 years of FL study. This variable is also correlated with semester grades, self-perceived levels of foreign language skills and the length of language study. The results corroborate the main hypothesis of the research, according to which the language anxiety levels decrease with the development of language proficiency over time. That is not the case of dyslexic students whose language anxiety intensity remains stable. Language anxiety levels are also gender-dependent with girls experiencing their significantly higher levels than boys.
Rocznik
Tom
27
Strony
161-175
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • E. Piechurska-Kuciel, Uniwersytet Opolski, pl. Kopernika 11, 45-040 Opole, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
07PLAAAA02735602
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0ccd9ccf-0e59-38a6-bd05-3934e710e12d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.