PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 6(71) | 11-24
Tytuł artykułu

ROLE OF EMPLOYER IMAGE IN THE FUNCTIONING OF CONTEMPORARY ENTERPRISES

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Rola wizerunku pracodawcy w funkcjonowaniu wspólczesnych przedsiebiorstw
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This article examines questions related to company image in the enterprise's role as an employer. A definition is presented and discussions center on interpretations by various authors. Note is also taken of varied meanings assigned to such concepts as identity, personality, reputation, and brand. A classification of fragmentary employer images is also presented, where stress is placed on the occurrence of image gaps resulting from a different perception of the employer by various entities. Based on initial empirical research results, a further part of the article discusses the perception by Polish employees of their employers prior to the crisis and during its course. In conclusion, effects of a positive and negative impact of employee perception of the employer are presented, where attention is called to their broad range, which encompasses just about all areas of company operations.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
11-24
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Daty
wydano
2009-12-15
Twórcy
  • Agnieszka I. Baruk, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Katedra Ekonomiki i Organizacji Agrobiznesu, Zaklad Marketingu Produktów Zywnosciowych, ul. Doswiadczalna 46, 20-934 Lublin, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA070712
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.09537b2d-7ae6-3536-ae44-e6b30972d23a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.