PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 6 | 177-187
Tytuł artykułu

THE SIGNIFICANCE OF CONFLICTS FOR YOUNG SCHOOL-AGE CHILDREN

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Based on projections and views from 150 first-, second-, and third-graders, this article presents a selection of destructive and constructive aspects of interpersonal conflicts of young school children. The conclusion to be drawn from the research material is that children have the ability to overcome conflicts with their peers, and to stay close with each other despite such conflicts, even if a dominant trait in those conflicts is exchange of negative influences, i.e. aggressive behaviours. In children's opinion, conflicts 'move' them emotionally, disorganising their behavioural patterns and negatively affecting their understanding of 'I', however, by using a variety of strategies, children are able to normalise their relations with peers.
Rocznik
Numer
6
Strony
177-187
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • M. Cywinska, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydzial Studiów Edukacyjnych, ul. Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznan, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA00912140
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0784a8ce-e5fe-3793-998f-75250856bc03
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.