PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | 19 | 135-143
Tytuł artykułu

'GENDER' IN POLISH AND GERMANS PRESS ADVERTISING (Gender w polskiej i niemieckiej reklamie prasowej. Porownawcza analiza dyskursu)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The subject of this article is a linguistic analysis of gender discourse in multimodal texts of press advertising. This analysis in a comparative one. The comparison is drawn between one Polish advert from a magazine 'Twoj Styl' and one German advert from 'Der Spiegel' (both from 2004), which show distinct similarity in many aspects. For the discourse analysis a multilevel linguistic approach suggested by German linguists has been used.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
19
Strony
135-143
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA089427
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.075956d3-37be-3536-bcce-53e542b7c0b6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.