PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 19 | 189-201
Tytuł artykułu

INFORMATION SYSTEMS USED IN LOYALTY PROGRAMS (Systemy informatyczne wykorzystywane w programach lojalnosciowych)

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
This article aims to address the issues of information systems application in loyalty programs. The paper will present the essence of the project, which is the loyalty program, a typology of programs according to their level of reward processes sophistication, customer behavior analysis and communication, areas closely dependent on the application of advanced information technologies. Important focus will be placed to identify the problems faced by operators of running programs, and analyzing these problems, which are closely connected with solutions used, and whose solution may be modification or replacement of information system. The final part of the article will be devoted to the analysis of solutions used in loyalty programs and their impact on the effectiveness of such programs in order to define information systems architecture model of a loyalty program, which will provide the flexibility to program development and ultimately its success.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
19
Strony
189-201
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Andrzej Zurawski, Szkola Glówna Handlowa w Warszawie, Kolegium Analiz Ekonomicznych, Katedra Informatyki Gospodarczej, al. Niepodleglosci 162, 02-554 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA078224
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.06b6bbaf-163f-3e30-a33e-d255011d31b5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.