PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 50 | 4(198) | 61-72
Tytuł artykułu

Pedagogy and Incomprehensibility of the Universal

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The author questions the concept of education in the context of the universal. The interpretation is based on two metaphors: one from Aristotle's Posterior Analytics (an army in flight) and the other from Plato's Republic (a slave in the cave). The main point of the paper is that pedagogy loses its importance, whenever the educational issues are not discussed in the light of serious problems. These, however, are usually universal and mysterious so that education understood as a modern science cannot reach their actual meaning. Furthermore, the real important issues in education are of a personal character. To have an opportunity to gain a sense of the problems, the educationalists need to be open to novelty and philosophical insights in their work, that is to say, they should be ready to experience into true 'festival' in their life.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
50
Numer
Strony
61-72
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • R. Godon, Uniwersytet Warszawski, ul. Krakowskie Przedmiescie 26/28, 00-927 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01473249
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.04e174d9-3c0c-354b-98b6-7cece9311e4e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.