Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 31 | 151-163
Tytuł artykułu

A DIFFERENT ONE, A STRANGER IN THE CLASS. THOUGHTS ON INTEGRATIVE TEACHING (Inny, obcy w klasie. Refleksje na temat nauczania integracyjnego)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Being different - a feature discriminating from a given group - often is a barrier in interpersonal relationships. Someone different is very often socially excluded. People with disabilities are especially vulnerable to this process. In order to change this situation integrative teaching has been introduced to Polish schools. This paper tries to answer the question if the disabled student is treated as someone different, a stranger in the integrative class. In the search for the answer it was helpful to select the category of otherness, that was investigated in the interdisciplinary approach. Widely described problems of being different became the key to understanding the phenomenon of the disabled student in the school environment.
Rocznik
Tom
31
Strony
151-163
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Matylda Pachowicz, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydzial Studiów Edukacyjnych, ul Szamarzewskiego 89, 60-568 Poznan, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA06017
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.035e77e7-e7d4-373b-8ca5-9c6fef0889fe
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.