PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 31 | 127-140
Tytuł artykułu

TEACHER-STUDENT CONVERSATIONS AS PERCEIVED BY THE BRUNER'S POPULAR PEDAGOGY MODEL (Lekcyjne rozmowy nauczycieli i uczniow z perspektywy Brunerowskiego modelu pedagogii potocznej)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The work is an insight into the teacher-student conversations as perceived by J. Bruner and his theoretical model of popular pedagogy. The work is an attempt to discuss how teachers perceive the model of student's mind and how it influences pedagogy in various cultural-based situations. The text presents a material showing how a conversation can be used to serve the educational purpose. It consists of analysis and observations of the work of 10 female teachers during 30 lessons in 3rd grade of Polish comprehensive schools. Using Brurner's typology, teacher's behaviour towards the students, as observed on various lessons, can be divided into 4 groups. Emphasising: 1) gaining practical abilities, 2) gaining declarative knowledge, 3) developing intersubjective exchange, 4) maintaining objective knowledge.
Rocznik
Tom
31
Strony
127-140
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • Ewa Bochno, Uniwersytet Zielonogórski, WydziaL Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu, ul. Prof. Z. Szafrana 7/55, 65-516 Zielona Góra, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA06015
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.0236c88a-3b48-3eda-acdd-b3a4e0133ef6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.