Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-f9d759e0-d2aa-475f-bcd9-52c9e3253e6d

Czasopismo

Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska

Tytuł artykułu

Doskonalenie jakości usług administracyjnych na przykładzie dziekanatu Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej

Autorzy Kobylińska, U.  Lulewicz-Sas, A. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN Improvement the quality of administration services on the example of Dean's Office at Faculty of Management Bialystok University of Technology
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Celem artykułu jest analiza i ocena procesu poprawy jakości obsługi administracyjnej na przykładzie dziekanatu Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej. W artykule Autorki zwracają uwagę na potrzebę doskonalenia organizacyjnego uczelni i wskazują dobrą praktykę wdrożenia sformalizowanego Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001. Z przeprowadzonej w artykule analizy wynika, że System Zarządzania Jakością usług administracyjnych jest skutecznym narzędziem poprawy pracy w dziekanacie. Opisany przykład zarządzania jakością w administracyjnym obszarze uczelni może być inspiracją dla innych tego typu jednostek.
EN The aim of this article is to analyze and evaluate the process of improvement of the quality of administrative services on the example of Dean’s Office of the Faculty of Management University of Bialystok. In the article authors points out the need for the organizational improvement of the university and indicate good practice to implement a formalized quality management system according to ISO 9001. Analysis carried out in the article shows that the system of quality management of administrative services is an effective tool for improving work in the Dean's Office. The described example of quality management in the administrative area of the university can be an inspiration to other such units.
Słowa kluczowe
PL ISO 9001   norma międzynarodowa   System Zarządzania Jakością   doskonalenie   jakość   usługi   dziekanat  
EN ISO 9001   international standard   quality management system   improve   quality   services   Dean's Office  
Wydawca Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Czasopismo Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska
Rocznik 2015
Tom z. 77
Strony 103--112
Opis fizyczny Bibliogr. 8 poz., rys., tab.
Twórcy
autor Kobylińska, U.
  • Politechnika Białostocka, Wydział Zarządzania
autor Lulewicz-Sas, A.
Bibliografia
1. Borys T., Rogala P. (red.): Systemy zarządzania jakością i środowiskiem. Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
2. Ciekot K.: Funkcje ewaluacji w zapewnianiu jakości kształcenia w uczelniach wyższych. OW Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2007.
3. Ejdys J., Kobylińska U., Lulewicz-Sas A.: Zintegrowane systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem pracy. OW PB, Białystok 2012.
4. Grudowski P., Lewandowski K.: Pojęcie jakości kształcenia i uwarunkowania jej kwantyfikacji w uczelni wyższej. „Zarządzanie i Finanse”, t. 10, nr 3, cz. 1, 2012.
5. Grudowski P.: System zarządzania jakością wg normy ISO 9001 w małej firmie. Dokumentacja, wdrażanie, audyt. Wyd. AJG, Bydgoszcz 2004.
6. Księga Jakości według normy ISO 9001 Dziekanatu Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, Białystok 2012.
7. Jelonek M., Skrzyńska J.: Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym, [w:] red. W. Przybylski, S. Rudnicki, A. Szwed: Ewaluacja jakości dydaktyki w szkolnictwie wyższym. Wyd. WSE, Kraków 2010.
8. PN-EN ISO 9001:2009. System Zarządzania Jakością. Wymagania. PKN, Warszawa 2009.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-f9d759e0-d2aa-475f-bcd9-52c9e3253e6d
Identyfikatory