Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-e8ffe907-dbcc-4bf8-b766-54f955e0c38e

Czasopismo

Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe

Tytuł artykułu

Symulacja cyklu pracy hybrydowego układu napędowego górniczej lokomotywy spągowej

Autorzy Konsek, R.  Mężyk, A. 
Treść / Zawartość http://www.komel.katowice.pl/zeszyty.html
Warianty tytułu
EN Simulation of Operational Cycle of Hybrid Drivie System Unit of Floor Mounted Railway
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Stosowanie pojazdów o napędzie hybrydowym ma na celu obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin poprzez sterowanie rozpływem energii pomiędzy jego poszczególnymi elementami. Działanie układu sterowania hybrydowym można zweryfikować podczas badań w warunkach zbliżonych do rzeczywistych. Każdy rodzaj prac transportowych cechuje się innymi warunkami, mającymi wpływ na działanie napędu. W artykule zaproponowano napęd hybrydowy dla górniczej lokomotywy spągowej oraz dokonano jego analizy pracy.
EN Hybrid drive vehicles are used to reduce fuel consumption and emission of exhaust gases by control of distribution of energy between drive components. Operation of hybrid drive control system can be verified during tests in conditions close to the real ones. Each type of transport operation has different impact on drive unit. Hybrid drive unit for floor'mounted railway is suggested and its operational cycle is analyzed.
Słowa kluczowe
PL lokomotywa spągowa   napęd hybrydowy  
EN locomotive   hybrid drive  
Wydawca Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL
Czasopismo Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe
Rocznik 2015
Tom Nr 1 (105)
Strony 1--5
Opis fizyczny Bibliogr. 5 poz., rys., wykr.
Twórcy
autor Konsek, R.
autor Mężyk, A.
Bibliografia
[1]. Konsek R., Mężyk A.: „Badania modelowe hybrydowego układu napędowego lokomotywy spągowej”. Maszyny Elektryczne - Zeszyty Problemowe, nr 1/2014 s. 19-23.
[2]. Konsek R.: „Optymalizacja hybrydowego układu napędowego lokomotywy spągowej w aspekcie minimalizacji emisji substancji toksycznych”. Praca statutowa ITG KOMAG 2013-2015 (niepublikowana).
[3]. Konsek R.: Napęd hybrydowy w pojazdach i maszynach roboczych. Hydraulika i Pneumatyka nr 4/2014 s. 12-16.
[4]. Fice M.: „Strategia zarządzania rozpływem mocy w napędzie hybrydowym o strukturze równoległej”. Maszyny Elektryczne - Zeszyty Problemowe, nr 90/2011 s. 111-116.
[5]. Grzesiak L., Ufnalski B., Kaszewski A., Gąbka G., Roszczyk P.: „Power mangament in series hybrid drive”. Przegląd Elektrotechniczny nr 4b/2012 s. 304-308.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-e8ffe907-dbcc-4bf8-b766-54f955e0c38e
Identyfikatory