
http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-e7007985-a1bf-436a-ab8d-45dc9d55a625

Czasopismo |
Combustion Engines |
|||||||||||||
Tytuł artykułu |
Szacowanie wartości rozkładu emisji tlenków azotu w silniku o zapłonie samoczynnym |
|||||||||||||
Autorzy | Graba, M. Mamala, J. Bieniek, A. | |||||||||||||
Treść / Zawartość | ||||||||||||||
Warianty tytułu |
|
|||||||||||||
Konferencja | International Congress on Combustion Engines (5 ; 24-26.06.2013 ; Bielsko-Biala, Poland) | |||||||||||||
Języki publikacji | PL | |||||||||||||
Abstrakty |
|
|||||||||||||
Słowa kluczowe |
|
|||||||||||||
Wydawca |
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych |
|||||||||||||
Czasopismo | Combustion Engines | |||||||||||||
Rocznik | 2015 | |||||||||||||
Tom | R. 54, nr 3 | |||||||||||||
Strony | 161--169 | |||||||||||||
Opis fizyczny | Bibliogr. 26 poz., il., wykr., pełen tekst na CD | |||||||||||||
Twórcy |
|
|||||||||||||
Bibliografia |
[1] Aithal S.M.; Modeling of NOx formation in diesel engines using finite-rate chemical kinetics; Elsevier Applied Energy 87 (2010) 2256–2265.
[2] Arregle J., Lopez J., Guardiola C., Monin C.; On Board NOx Prediction in Diesel Engines: A Physical Approach; Automotive Model Predictive Control Models, Methods and Applications; Springer 2010 ISBN 978-1-84996-070-0. [3] Andersson M., Nöhre C., Johansson B., Hultqvist A.; A Real Time NOx Model for Conventional and Partially Premixed Diesel Combustion; SAE Technical papers 2006-01-0195, 2006. [4] Bieniek A., Mamala J., Graba M.; Analiza procesu spalania przy zastosowaniu wielofazowego wtrysku w silniku diesla pojazdu non-road; Silniki Spalinowe, Nr 3/2011 (146), PTNSS–2011–SC–190. [5] Bieniek A., Mamala J., Graba M., i inni; Zasilanie silników wysokoprężnych pojazdów pozadrogowych; Studia i monografie z.312 Opole 2012, ISSN 1429-6063. [6] Bieniek A., Mamala J., Graba M., Lenc-Brol A.; Adaptacyjne sterowanie recyrkulacją spalin w silniku diesla pojazdu nonroad; Silniki Spalinowe, Nr 3/2011 (146), PTNSS–2011–SC-191. [7] Dai H., Sinha N.K.; Use of numerical integration methods, in Identification of Continuous-Time Systems; Methodology and Computer Implementation, pages 79–121, Kluwers Academic Publishers: Dordrecht, Holland, 1991. [8] Egnell R.; Combustion Diagnostics by Means of a Multizone Heat Release Analysis and NOx Calculation; SAE Technical papers 981424, 1998. [9] Ericson C., Westerberg B., Andersson M., Egnell R.; Modelling diesel engine combustion and NOx formation for model based control and simulation of engine and exhaust aftertreatment systems; SAE International 2006-01-0687. [10] Ferreau H. J., Ortner P., Langthaler P., L. del Re, Diehl M.; Predictive control of a real-world Diesel engine using an extended online active set strategy; Elsevier Annual Reviews in Control 31, 2007, pp. 293–301. [11] Garnier H., Wang L.; Identification of Continuous-time Models from Sampled Data; Springer 2008; ISBN: 978-1-84800-161-9(Online). [12] Graba M., Bieniek A., Mamala J., Lechowicz A.; Sterowanie adaptacyjne systemem recyrkulacji spalin w aspekcie obniżenia emisji substancji szkodliwych dla klasycznego silnka ZS; pp.73-80; Inżynieria Rolnicza 5(130)/2011 ISSN 1429-7264. [13] Heywood J. B.; Internal Combustion Engine Fundamentals; McGraw-Hill Book Co, 1988. [14] Jantos J., Mamala J., Bieniek A., Kowalski D., Graba M.; Pojazdy typu "Off Road" w aspekcie przyszłościowych norm emisji spalin; KONES 2009; materiały konferencyjne. [15] Landau I.D.; System Identification and Control Design; Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1990. [16] Latawiec K. J.; The power of inverse systems in linear and nonlinear modeling and control; Opole 2004, Studia i Monografie/Politechnika Opolska z.167. [17] de Lucas A., Durán A., Carmona M., Lapuerta M.; Modeling diesel particulate emissions with neural networks; Fuel 2001; 80, pp. 539-548. [18] Marchewko A., Prokhorenko A., Ambroziak A.; Metodyka obliczeń emisji tlenków azotu NOx ze spalinami silników ZS i jej zastosowanie; Journal of KONES Internal Combustion Engines Vol. 7 No 1-2 , 2000. [19] Muskała W.; Tworzenie i destrukcja tlenków azotu w procesach energetycznego spalania paliw; Projekt „Plan Rozwoju Politechniki Częstochowskiej”; 2012. [20] Nowakowski J.; Model cyklu roboczego silnika o zapłonie samoczynnym i jego zastosowanie do doboru parametrów regulacyjnych; Zeszyty Naukowe ATH - Seria Rozprawy Naukowe; 15, 2005. [21] Smieja M., Wierzbicki S.: Visualization of the Parameters and Changes of Signals Controlling the Operation of Common Rail Injectors, MECHATRONIC SYSTEMS, MECHANICS AND MATERIALS II, Book Series: Solid State Phenomena, Volume: 210 Pages: 136-141, Published: 2014. [22] Sobieszczński M., Pietras D., Knefel T.; Dobór algorytmów sterowania rozruchem, nagrzewaniem, wolnymi obrotami oraz recyrkulacją spalin silnika o zapłonie iskrowym zasilanego w systemie wtrysku MPI; The Archive of Automotive Engineering 2002; 53-67. [23] Stanisławski R., Hunek W., Latawiec K. J.; Complex structure system identification by means of orthonormal basis functions; International Journal of Factory Automation, Robotics and Soft Computing Internationalsar 2008, pp. 45-49. [24] Walhstrom J., Eriksson L.; Modeling of a Diesel Engine with Intake Throttle,VGT, and EGR; Report: LiTHISYR-2976; 2010. [25] Walhstrom J.; Control of EGR and VGT for Emission Control and Pumping Work Minimization In Diesel Engines; Linkoping 2009; ISBN 978-91-7393-611-8. [26] Zheng M., Reader G. T., Hawley J. G.; Diesel engine exhaust gas recirculation – a review on advanced and novel concepts; Elsevier Energy Conversion and Management 45 (2004) 883–900. |
|||||||||||||
Kolekcja | BazTech | |||||||||||||
Identyfikator YADDA | bwmeta1.element.baztech-e7007985-a1bf-436a-ab8d-45dc9d55a625 | |||||||||||||
Identyfikatory |
|