
http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-d093807f-3442-4056-b63f-01a14344d6b2

Czasopismo |
Combustion Engines |
|||||||||||||||||||||||||
Tytuł artykułu |
Problematyka wyznaczania parametrów geometrycznych strugi paliwa na podstawie badań optycznych |
|||||||||||||||||||||||||
Autorzy | Pielecha, I. Wisłocki, K. Cieślik, W. Borowski, P. Skowron, M. Bueschke, W. | |||||||||||||||||||||||||
Treść / Zawartość | ||||||||||||||||||||||||||
Warianty tytułu |
|
|||||||||||||||||||||||||
Konferencja | International Congress on Combustion Engines (5 ; 24-26.06.2013 ; Bielsko-Biala, Poland) | |||||||||||||||||||||||||
Języki publikacji | PL | |||||||||||||||||||||||||
Abstrakty |
|
|||||||||||||||||||||||||
Słowa kluczowe |
|
|||||||||||||||||||||||||
Wydawca |
Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych |
|||||||||||||||||||||||||
Czasopismo | Combustion Engines | |||||||||||||||||||||||||
Rocznik | 2015 | |||||||||||||||||||||||||
Tom | R. 54, nr 3 | |||||||||||||||||||||||||
Strony | 307--315 | |||||||||||||||||||||||||
Opis fizyczny | Bibliogr. 20 poz., il., wykr., pełen tekst na CD | |||||||||||||||||||||||||
Twórcy |
|
|||||||||||||||||||||||||
Bibliografia |
[1] Advanced Internal Combustion Engines Laboratory (AICE Lab) at Michigan Technological University, www.me.mtu.edu(dostęp z dnia 18.03.2015).
[2] Bueschke W., Skowron M., Pielecha I., Borowski P., Cieślik W., Czajka J. Stanowisko do optycznych badań parametrów strugi wtryskiwanego paliwa. Logistyka 6/2014, 2421-2429, ISSN 1231-5478. [3] Chan Q.N., Bao Y., Kook S. Effects of injection pressure on the structural transformation of flash-boiling sprays of gasoline and ethanol in a spark-ignition direct-injection (SIDI) engine. Fuel 130 (2014) 228–240. [4] Idzior M., Pielecha I., Stobnicki P., Czajka J. Badania i analiza wpływu ciśnienia wtrysku na rozpylenie paliwa w komorze o stałej objętości. Combustion Engines. 2013, 154(3), 811–819. PTNSS-SC-149, ISSN 0138-0346. [5] Lee S.W., Baik D.-S. Experimental study on spray and combustion characteristics of bio-diesel blends. International Journal of Bio-Science and Bio-Technology. Vol. 6, No. 2 (2014), 91–98. doi: 10.14257/ijbsbt.2014.6.2.09. [6] Lee S.W., Choi Y.S., ChoiW.C., Lee J.H., Park Y.J. Combustion characteristics of LPG and biodiesel mixed fuel in two blending ratios under compression ignition in a constant volume chamber. International Journal of Automotive Technology, Vol. 13, No. 7, 1149–1157 (2012), doi: 10.1007/s12239-012-0118-0. [7] Payri R., García-Oliver J.-M., Bardi M., Manin J. Fuel temperature influence on diesel sprays in inert and reacting conditions. Applied Thermal Engineering 35 (2012) 185–195, doi:10.1016/j.applthermaleng.2011.10.027. [8] Pielecha I., Borowski P. Comparative analysis of fuel penetration and atomization with the use of two angularly arranged injectors in the Rapid Compression Machine and Constant Volume Chamber. ILASS Americas 26th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Portland, OR, 18-21.05.2014. [9] Pielecha I., Borowski P., Czajka J., Wislocki K. Spray analysis carried out with the use of two angularly arranged outward-opening injectors. ILASS Americas 25th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Pittsburgh, PA, 5-8.05.2013. p. 7. [10] Pielecha I., Czajka J., Wisłocki K., Borowski P. Research-based assessment of the influence of hydrocarbon fuel atomization on the formation of self-ignition spots and the course of pre-flame processes. Combustion Engines, 2014, 157(2), 22–35. ISSN 2300-9896. [11] Pielecha I. Studium bezpośredniego wieloczęściowego wtrysku i spalania benzyny. Seria Rozprawy nr 473, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań 2012, ss. 156. [12] Pitsch H., Bode M., Falkenstein T., Hinrichs J., Davidovic M., Cai L., Le Chenadec V. LES of Diesel Sprays Using Advanced Computational Methods and Models for Mixture and Emission Formation. LES for Internal Combustion Engine Flows [LES4ICE]. IFPEN/Rueil-Malmaison, 4.12.2014. [13] Rabenstein F., Egermann J., Leipertz A. Quantitative analysis of vapor phase structures in transient liquid fuel sprays, The Fourth International Symposium COMODIA 98, 435–440. [14] Sandia National Laboratories, crf.sandia.gov (dostęp z dnia 10.03.2015). [15] Suh H.K, Park S.W., Lee C.S. Effect of piezo-driven injection system on the macroscopic and microscopic atomization characteristics of diesel fuel spray. Fuel 86 (2007) 2833–2845. doi:10.1016/j.fuel.2007.03.015. [16] Universitat Politècnica de València www.cmt.upv.es (dostęp z dnia 5.03.2015). [17] Wisłocki K., Pielecha I., Czajka J., Maslennikov D. Fuel spray parameter analysis for different common-rail injectors, F2010B071, World Automotive Congress FISITA, 30.05-4.06.2010, Budapeszt, Węgry, s. 1–8. [18] Wisłocki K., Pielecha I., Czajka J., Stobnicki P. Experimental and numerical investigations into diesel high-pressure spray–wall interaction under various ambient conditions, SAE 2012 International Powertrains, Fuels & Lubricants Meeting, SAE Technical Paper 2012-01-1662, 2012, doi:10.4271/2012-01-1662. [19] Wright Y.M., Margari O.-N., Boulouchos K., De Paola G., Mastorakos E. Experiments and simulations of n-heptane spray auto-ignition in a closed combustion chamber at diesel engine conditions, Flow Turbulence Combust (2010) 84:49–78, doi: 10.1007/s10494-009-9224-0. [20] Zhang H.G., Bai X.L., Jeong D.S.et al. Fuel combustion test in constant volume combustion chamber with built-in adaptor. Sci China Tech Sci, 2010, 53: 1000-1007, doi: 10.1007/s11431-009-0407-7. |
|||||||||||||||||||||||||
Kolekcja | BazTech | |||||||||||||||||||||||||
Identyfikator YADDA | bwmeta1.element.baztech-d093807f-3442-4056-b63f-01a14344d6b2 | |||||||||||||||||||||||||
Identyfikatory |
|