Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-d093807f-3442-4056-b63f-01a14344d6b2

Czasopismo

Combustion Engines

Tytuł artykułu

Problematyka wyznaczania parametrów geometrycznych strugi paliwa na podstawie badań optycznych

Autorzy Pielecha, I.  Wisłocki, K.  Cieślik, W.  Borowski, P.  Skowron, M.  Bueschke, W. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN Problems of determining of fuel spray geometric parameters when based on optical investigations
Konferencja International Congress on Combustion Engines (5 ; 24-26.06.2013 ; Bielsko-Biala, Poland)
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Ocena rozprzestrzeniania się strugi wtryskiwanego paliwa jest jednym z ważnych aspektów badań dotyczących nowoczesnych systemów spalania. Ocena taka powinna umożliwiać zarówno analizę samej strugi, jak również jej interakcję ze ściankami komory spalania, która dla silników o zapłonie samoczynnym zlokalizowana jest w tłoku. Uwzględniając te oczekiwania, w artykule dokonano analizy rozprzestrzeniania się strugi paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacze systemu common rail, z uwzględnieniem interakcji strugi i ścianki. Przedstawiono zagadnienia doboru warunków wtrysku paliwa i oceny rozkładu strugi paliwa na ściance komory spalania oraz rozprzestrzeniania się paliwa przy zastosowaniu zmodyfikowanej konstrukcji wtryskiwacza.
EN Estimation of fuel atomisation by injectors is one of the main research tendencies concerning the development of combustion systems. Such an assessment should allow both analysis of the spray itself, as well as its interactions with the walls of combustion chamber, as for compression ignition engines the injection takes place in the combustion chamber in piston. Taking into consideration the above requirements, the atomization of fuel by injectors of the common rail system with consideration given to the interaction of the spray and chamber wall has been analysed in the paper. There are presented issues of adjusting of fuel injection parameters and fuel distribution on the piston wall when using the injector with modified design.
Słowa kluczowe
PL wtrysk paliwa   rozpylenie   komora stałej objętości  
EN fuel injection   atomisation   constant volume chamber  
Wydawca Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Czasopismo Combustion Engines
Rocznik 2015
Tom R. 54, nr 3
Strony 307--315
Opis fizyczny Bibliogr. 20 poz., il., wykr., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Pielecha, I.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej
autor Wisłocki, K.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, Zespół Cieplnych Procesów Tłokowych
autor Cieślik, W.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej
autor Borowski, P.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej
autor Skowron, M.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej
autor Bueschke, W.
  • Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej
Bibliografia
[1] Advanced Internal Combustion Engines Laboratory (AICE Lab) at Michigan Technological University, www.me.mtu.edu(dostęp z dnia 18.03.2015).
[2] Bueschke W., Skowron M., Pielecha I., Borowski P., Cieślik W., Czajka J. Stanowisko do optycznych badań parametrów strugi wtryskiwanego paliwa. Logistyka 6/2014, 2421-2429, ISSN 1231-5478.
[3] Chan Q.N., Bao Y., Kook S. Effects of injection pressure on the structural transformation of flash-boiling sprays of gasoline and ethanol in a spark-ignition direct-injection (SIDI) engine. Fuel 130 (2014) 228–240.
[4] Idzior M., Pielecha I., Stobnicki P., Czajka J. Badania i analiza wpływu ciśnienia wtrysku na rozpylenie paliwa w komorze o stałej objętości. Combustion Engines. 2013, 154(3), 811–819. PTNSS-SC-149, ISSN 0138-0346.
[5] Lee S.W., Baik D.-S. Experimental study on spray and combustion characteristics of bio-diesel blends. International Journal of Bio-Science and Bio-Technology. Vol. 6, No. 2 (2014), 91–98. doi: 10.14257/ijbsbt.2014.6.2.09.
[6] Lee S.W., Choi Y.S., ChoiW.C., Lee J.H., Park Y.J. Combustion characteristics of LPG and biodiesel mixed fuel in two blending ratios under compression ignition in a constant volume chamber. International Journal of Automotive Technology, Vol. 13, No. 7, 1149–1157 (2012), doi: 10.1007/s12239-012-0118-0.
[7] Payri R., García-Oliver J.-M., Bardi M., Manin J. Fuel temperature influence on diesel sprays in inert and reacting conditions. Applied Thermal Engineering 35 (2012) 185–195, doi:10.1016/j.applthermaleng.2011.10.027.
[8] Pielecha I., Borowski P. Comparative analysis of fuel penetration and atomization with the use of two angularly arranged injectors in the Rapid Compression Machine and Constant Volume Chamber. ILASS Americas 26th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Portland, OR, 18-21.05.2014.
[9] Pielecha I., Borowski P., Czajka J., Wislocki K. Spray analysis carried out with the use of two angularly arranged outward-opening injectors. ILASS Americas 25th Annual Conference on Liquid Atomization and Spray Systems, Pittsburgh, PA, 5-8.05.2013. p. 7.
[10] Pielecha I., Czajka J., Wisłocki K., Borowski P. Research-based assessment of the influence of hydrocarbon fuel atomization on the formation of self-ignition spots and the course of pre-flame processes. Combustion Engines, 2014, 157(2), 22–35. ISSN 2300-9896.
[11] Pielecha I. Studium bezpośredniego wieloczęściowego wtrysku i spalania benzyny. Seria Rozprawy nr 473, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. Poznań 2012, ss. 156.
[12] Pitsch H., Bode M., Falkenstein T., Hinrichs J., Davidovic M., Cai L., Le Chenadec V. LES of Diesel Sprays Using Advanced Computational Methods and Models for Mixture and Emission Formation. LES for Internal Combustion Engine Flows [LES4ICE]. IFPEN/Rueil-Malmaison, 4.12.2014.
[13] Rabenstein F., Egermann J., Leipertz A. Quantitative analysis of vapor phase structures in transient liquid fuel sprays, The Fourth International Symposium COMODIA 98, 435–440.
[14] Sandia National Laboratories, crf.sandia.gov (dostęp z dnia 10.03.2015).
[15] Suh H.K, Park S.W., Lee C.S. Effect of piezo-driven injection system on the macroscopic and microscopic atomization characteristics of diesel fuel spray. Fuel 86 (2007) 2833–2845. doi:10.1016/j.fuel.2007.03.015.
[16] Universitat Politècnica de València www.cmt.upv.es (dostęp z dnia 5.03.2015).
[17] Wisłocki K., Pielecha I., Czajka J., Maslennikov D. Fuel spray parameter analysis for different common-rail injectors, F2010B071, World Automotive Congress FISITA, 30.05-4.06.2010, Budapeszt, Węgry, s. 1–8.
[18] Wisłocki K., Pielecha I., Czajka J., Stobnicki P. Experimental and numerical investigations into diesel high-pressure spray–wall interaction under various ambient conditions, SAE 2012 International Powertrains, Fuels & Lubricants Meeting, SAE Technical Paper 2012-01-1662, 2012, doi:10.4271/2012-01-1662.
[19] Wright Y.M., Margari O.-N., Boulouchos K., De Paola G., Mastorakos E. Experiments and simulations of n-heptane spray auto-ignition in a closed combustion chamber at diesel engine conditions, Flow Turbulence Combust (2010) 84:49–78, doi: 10.1007/s10494-009-9224-0.
[20] Zhang H.G., Bai X.L., Jeong D.S.et al. Fuel combustion test in constant volume combustion chamber with built-in adaptor. Sci China Tech Sci, 2010, 53: 1000-1007, doi: 10.1007/s11431-009-0407-7.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-d093807f-3442-4056-b63f-01a14344d6b2
Identyfikatory