Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-article-BPW4-0002-0002

Czasopismo

Prace Naukowe Instytutu Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych Politechniki Wrocławskiej. Monografie

Tytuł artykułu

Analiza układów hamowania elektrycznego silników indukcyjnych klatkowych z przekształtnikami energoelektrycznymi

Autorzy Pieńkowski, K. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN Analysis of electrical braking systems of squirrel-cage induction motors with power electronics converters
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Przedstawiono zagadnienia analizy I modelowania matematycznego układów hamowania elektrycznego silników indukcyjnych klatkowych z przekształtnikami energoelektronicznymi. Sformułowano modele matematyczne maszyny indukcyjnej z zastosowaniem zmiennych stanu, wyrażonych w różnych układach współrzędnych. Podano zasady uwzględniania w równaniach modeli wpływu nieliniowości obwodu magnetycznego maszyny indukcyjnej dla przepływu strumienia głównego. Wprowadzono podział stosowanych układów połączeń uzwojeń fazowych maszyny indukcyjnej na grupy więzów elektrycznych. Przedstawiono zasady otrzymywania równań modelu matematycznego maszyny indukcyjnej dla zadanego układu więzów elektrycznych. Przeprowadzono analizę stanów elektromagnetycznych i elektrodynamicznych występujących podczas hamowania dynamicznego prądem stałym silników indukcyjnych. Wyznaczono zależności analityczne opisujące składowe nieustalone prądów i momentu elektromagnetycznego dla stanów hamowania silnika oraz wartości współczynników tłumienia i pulsacji tych składników. Rozpatrzono przekształtnikowe układy hamowania prądem stałym silników indukcyjnych, z zastosowaniem przekształtników energoelektrycznych w tych układach hamowania z zastosowaniem metod przestrzeni stanów oraz metod operatorowych. Przedstawiono układy hamowania elektrycznego stosowane w przekształtnikowych układach sterowania częstotliwościowego silników indukcyjnych, z falownikami prądu i falownikami napięcia. Opracowano modele matematyczne i metody analizy przekształtnikowych układów hamowania z zastosowaniem funkcji przełączających przekształtnika oraz metody wyboru odpowiedniej orientacji układu współrzędnych przetransportowanych. Przedstawiono wybrane wyniki analizy stanów elektromagnetycznych rozpatrywanych układów hamowania elektrycznego i metod ich sterowania. Opisano konstrukcje i układy sterowania wykonanych urządzeń energoelektrycznych do hamowania dynamicznego prądem stałym silników indukcyjnych. Przedstawiono wyniki badań eksperymentalnych stanów hamowania elektrycznego silnika indukcyjnego.
Słowa kluczowe
PL elektrotechnika   napęd elektryczny   silnik indukcyjny   przekształtnik energoelektryczny   hamowanie elektryczne  
Wydawca Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Czasopismo Prace Naukowe Instytutu Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych Politechniki Wrocławskiej. Monografie
Rocznik 2000
Tom Vol. 52, nr 15
Strony 221--221
Opis fizyczny Bibliogr. 109 poz.
Twórcy
autor Pieńkowski, K.
  • Instytut Maszyn, Napędów i Pomiarów Elektrycznych Politechniki Wrocławskiej, 50-370 Wrocław Wybrzeże Wyspiańskiego 27
Bibliografia
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-article-BPW4-0002-0002
Identyfikatory