Tytuł artykułu
Autorzy
Identyfikatory
Warianty tytułu
Food Market Products with the Enriched Nutritive Value
Języki publikacji
Abstrakty
Największą grupę produktów o wzbogaconej wartości odżywczej stanowiły soki i napoje owocowe, a następnie koncentraty spożywcze i przetwory mleczarskie. Analizowane produkty najczęściej wzbogacano w witaminy, a następnie składniki mineralne i inne substancje, takie jak: l-karnityna, kofeina, błonnik, probiotyki.
The biggest group of products of enchired nutritive value contained juices and fruit drinks, then there were instant food and dairy products. The analysed products were predominantly enchired in vitmains, mineral elements and other substances, such as L-carnitine, caffeine, fibre and probiotics.
Wydawca
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
74--78
Opis fizyczny
92, Bibliogr. 5 poz., rys.
Twórcy
autor
- Katedra Dietetyki i Żywności Funkcjonalnej, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Warszawa
Bibliografia
- [1] Blum M.: 1996. Designing foods for better health. Food Ingridients, (3), 25-27.
- [2] Blum M.: 1997. Food Fortyfication - a key strategy to end micronutrient malnutrition, Nutriview. F. Hoffmann - La Roche Ltd, Base, Switzerland.
- [3] Gawęcki J., Krejpcio Z.: 2000. Biologiczna ocena efektywności wzbogacania żywności w składniki odżywcze. Sesje Naukowe pt. Kongres 2000 Polskiej Gospodarki Żywnościowej i Nauki o Żywieniu Człowieka. Warszawa, 26-28 kwietnia, 98.
- [4] Nadolna I., Przygoda B.: 2000. Podstawy żywieniowe wzbogacania żywności, Sesje naukowe pt.: KONGRES 2000 Polskiej Gospodarki Żywnościowej i Nauki o Żywieniu Człowieka. Warszawa, 26-28 kwietnia, 97.
- [5] Świderski F. (red.) i wsp.: 1999. Żywność wygodna i żywność funkcjonalna. WNT, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BPGB-0001-0047