Warianty tytułu
Electrical and diesel locomotives serie PRIMA
Języki publikacji
Abstrakty
Otwarcie rynku przewozowego na kolejowych szlakach Europy stworzyło szerokie możliwości poruszania się pojazdów trakcyjnych po sieci różnych zarządów kolejowych. W przypadku lokomotyw spalinowych, poza wyposażeniem ich w odpowiednie systemy zrk, nie stanowi to specjalnie problemu. W przypadku lokomotyw elektrycznych sprawa się bardzo komplikuje, ponieważ muszą one być dopasowane do różnych systemów zasilania. Jednym z czołowych producentów takiego taboru jest francuska firma Alstom, budująca od lat wielosystemowe lokomotywy na rynek francuski i na eksport. Najnowszą konstrukcją jest lokomotywa PRIMA II, będąca modyfikacją poprzedniej konstrukcji PRIMA I.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
18--26
Opis fizyczny
Bibliogr. 6 poz.,Tab., rys., fot.,
Twórcy
autor
Bibliografia
- [1] Gielnik J-P., Rusak R.: Lokomotywy elektryczne PRIMA. Świat Kolei 2/2007.
- [2] Horn R., Patel Y.: Maßstabe in Modularitat und Flexibititat - Lokomotiven - ptattform PRIMA II. Eisenbahntechnische Rundschau 3/2009.
- [3] Haut F.J.G.: Historia lokomotywy elektrycznej. WKL Warszawa 1975 r.
- [4] Hollingsworth B., Cook A.: Le grande livre des trains. Celiv Paris 1988.
- [5] Praca zbiorowa. Memories du rail. Un record d.avance. La viedu rail, Paris 2005.
- [6] Schienenverkehr 3/2001 (53) Deutscher Verkehrs-Verlag INTERNATIONALES VERKEHRSWESEN.
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BGPK-2494-9392