Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-97d3bf29-eb12-4362-ae30-c185ec1855ac

Czasopismo

Combustion Engines

Tytuł artykułu

Optymalizacja procesu testowania wtryskiwaczy paliwa common rail

Autorzy Busz, W.  Walaszyk, A. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN Optimize the testing process common rail fuel injectors
Konferencja International Congress on Combustion Engines (5 ; 24-26.06.2013 ; Bielsko-Biala, Poland)
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL W artykule przedstawiono optymalizację metody pozwalającej na testowanie wtryskiwaczy common rail. Standardowe testy wtryskiwacza obejmują kilka punktów pracy. Pomiary te są czasami niewystarczające, ponieważ wtryskiwacze szczególnie po naprawie w pewnych obszarach pracy mogą pracować w nieprawidłowy sposób. Z kolei dokładne testowanie wtryskiwaczy wymaga przeprowadzenia pomiarów dawek paliwa w wielu punktach pracy wtryskiwacza i prowadzi do znacznego wydłużenia czasu testu. Optymalizacja procesu testowania pozwala przy nieznacznym zwiększeniu ilości pomiarów w odniesieniu do standardowych testów i uwzględnieniu zakładanej przez producenta odchyłki od wartości wzorcowej oraz tendencji zmian tej odchyłki na dokładniejszą weryfikację poprawności działania wtryskiwaczy. Pomiary zostały przeprowadzone na Stanowisku Testowania Pomp i Wtryskiwaczy firmy CSM “Autoelektronika Kędzia”.
EN This paper presents a method to optimize the testing common rail injectors. Standard tests injector includes several operating points. These measurements are sometimes insufficient, since the injectors particularly after repair work in certain areas can be operated in an incorrect manner. The precise adjustment of injectors requires a dose measurements at multiple points fuel injector working and leads to a significant prolongation of the test. Optimize the testing process allows with a slight increase in the number of measurements in relation to the standard tests and taking into account the assumed by the manufacturer of the deviation from the reference value and the deviation trends for accurate verification of the correct operation of the injectors. The measurements were made on the testing bench of pumps and injectors CSM "Autoelektronika Kędzia".
Słowa kluczowe
PL diagnostyka   silnik ZS   wtryskiwacz  
EN diagnostics   diesel engine   injector   method of optical  
Wydawca Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Czasopismo Combustion Engines
Rocznik 2015
Tom R. 54, nr 3
Strony 978--981
Opis fizyczny Bibliogr. 4 poz., wykr., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Busz, W.
  • CSM „Autoelektronika Kędzia”
autor Walaszyk, A.
  • CSM „Autoelektronika Kędzia”
Bibliografia
[1] http://www.autoelektronika.pl/
[2] Günther H. Układy wtryskowe Common Rail w praktyce warsztatowej: budowa, sprawdzanie, diagnostyka. Warszawa, WKiŁ, 2010.
[3] Bosch Robert GmbH. Diesel-Engine Management. Chichester: John Wiley & Sons, 2005.
[4] Knefel T. Ocena techniczna wtryskiwaczy Common Rail na podstawie doświadczalnych badań przelewów, Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-97d3bf29-eb12-4362-ae30-c185ec1855ac
Identyfikatory