Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-935b4030-1ac5-4577-9672-0d30143f2023

Czasopismo

Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe

Tytuł artykułu

Wyniki próbnych przejazdów auta ciężarowego na sztucznej nierówności usytuowanej na odcinku osuwiskowym drogi krajowej nr 75

Autorzy Pilecka, E.  Białek, M.  Manterys, T. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN The results of test runs of the truck on artificial inequalities situated on landslide section of national road No. 75
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Przedmiotem rozważań w artykule jest wpływ nierówności jezdni asfaltowej powstałych w wyniku ruchów osuwiskowych na bezpieczeństwo poruszających się po niej pojazdów.
EN On landslide Tęgoborze - Just in November 2015 they were made vibration test substrate using three-component digital seismometer. Measurements were taken at three different measuring points located within the national road No. 75, which in recent years has been serious damage resulting from the movements of landslide. The source of the vibration was passing on the road truck. The results were interpreted and processed in Matlab. Fourier transform performed by the registered signals which are presented in the frequency domain (spectrum). For each measurement specified dominant frequency, with a scheduled waves power. The subject of discussion in the article is the impact of uneven road caused by movements of landslide on the safety of traveling in the vehicle.
Słowa kluczowe
PL bezpieczeństwo ruchu drogowego   nierówność jezdni   osuwisko drogowe   Tęgoborze   badania drgań  
EN road safety   inequality of the road   road landslide   Tęgoborze   vibration test  
Wydawca Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM". sp. z o.o.
Czasopismo Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe
Rocznik 2016
Tom R. 17, nr 6
Strony 389--393
Opis fizyczny Bibliogr. 10 poz., il., rys., tab., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Pilecka, E.
  • Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Lądowej, Instytut Mechaniki Budowli, Katedra Współdziałania Budowli z Podłożem
autor Białek, M.
  • Politechnika Krakowska, Wydział Inżynierii Lądowej, Instytut Mechaniki Budowli, Katedra Współdziałania Budowli z Podłożem
autor Manterys, T.
  • Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
Bibliografia
1. Bendat J. S., Piersol A. G., Metody analizy i pomiary sygnałów losowych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1976.
2. Chowaniec J., Wójcik A., Osuwiska w województwie małopolskim. Atlas – przewodnik Wydawnictwo Kartograficzne Compass, s. 89-91, Kraków 2012.
3. Dokumentacja geologiczno-inżynierska dla opracowania systemu zabezpieczenia strefy osuwiskowej nr MPL0051, w ciągu drogi krajowej nr 75 od 51+900 do 52+700 w miejscowości Tęgoborze-Just Zakład Usług Geologicznych i Projektowych Budownictwa i Ochrony Środowiska - GEOTECH, Kraków 2011.
4. Pilecki Z., Harba P., Wstępne wyniki badania budowy i właściwości osuwiska metodą interferometrii sejsmicznej z wykorzystaniem wysokoczęstotliwościowego szumu sejsmicznego, Zeszyty Naukowe Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk, nr 89, Kraków 2015.
5. Sobkowski J., Częstotliwościowa analiza sygnałów, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa 175.
6. Wójcik A., Nowicka D., Karta dokumentacyjna osuwiska numer ewidencyjny 12-10-102, numer roboczy osuwiska 14, Państwowy Instytut Geologiczny - Państwowy Instytut Badawczy, Odział Karpacki, 2010.
7. https://www.google.pl/maps.
8. http://nowysacz.naszemiasto.pl/artykul/zagrozona-droga-z-nowego-sacza-do-krakowa,434398,art,t,id,tm.html.
9. https://www.gddkia.pl.
10. https://www.guralp.com.
Uwagi
PL Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-935b4030-1ac5-4577-9672-0d30143f2023
Identyfikatory