PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Wpływ wykrojów rozcinająco-przeginających na zamykanie się wad wewnętrznych w postaci rzadzizny osiowej w procesie walcowania

Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
The influence of slitting-bending grooves on the behaviour of internal material discontinuities in the form of core porosity during rolling
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule omówiono wpływ nowej metody walcowania w wykrojach rozcinająco-przeginających na zamykanie się wewnętrznych nieciągłości w postaci rzadzizny osiowej we wlewkach ciągłych. Przeprowadzono modelowanie numeryczne przy użyciu programu komputerowego Forge 2008 ®. Do badań zastosowano stal konstrukcyjną S355J2G3, oraz ołów. Badania doświadczalne przeprowadzono przy użyciu walcarki laboratoryjnej D150. Badano zmiany kształtu wad oraz ich pola powierzchni po walcowaniu. W badaniach numerycznych, jak i eksperymentalnych, w próbkach stalowych oraz ołowianych wady po walcowaniu w trzecim przepuście zamykały się średnio w 100%. Stwierdzono, że kształt wykrojów wpływa na efektywniejsze zamykanie się wad wewnętrznych w postaci rzadzizny osiowej.
EN
The article discusses problems related to the influence of rolling processes on the process of closing of internal discontinuities in the form of core porosity in continuous castings during rolling in slitting - bending grooves. The numerical simulations were carried out using the Forge 2008® software programme. In the research, the S355J2G3 structural steel and lead were used. The experimental studies were conducted in a D150 laboratory rolling mill. Changes in the shape of defects and their surface areas after rolling were examined. In numerical and experimental studies, in steel samples after rolling in the third rolling stand, the defects were closing in 100% on average. It was stated that the effectiveness of closing of material discontinuities in the form of core porosity in feedstock is strongly influenced by the shape of the rolling groove.
Rocznik
Strony
270--274
Opis fizyczny
Bibliogr. 5 poz., rys.
Twórcy
autor
  • Politechnika Częstochowska, Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Instytut Przeróbki Plastycznej i Inżynierii Bezpieczeństwa al. Armii Krajowej 19, 42-200 Częstochowa, ksobczak@wip.pcz.pl
autor
  • Politechnika Częstochowska, Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Instytut Przeróbki Plastycznej i Inżynierii Bezpieczeństwa al. Armii Krajowej 19, 42-200 Częstochowa, dyja@wip.pcz.pl
autor
  • Politechnika Częstochowska, Wydział Inżynierii Produkcji i Technologii Materiałów, Instytut Przeróbki Plastycznej i Inżynierii Bezpieczeństwa al. Armii Krajowej 19, 42-200 Częstochowa
Bibliografia
  • 1. Markuszewicz M., Haas J.: Wady hutniczych wyrobów stalowych, Państwowe Wydawnictwo Techniczne Katowice 1952, s. 223
  • 2. Sobczak K., Dyja H.: The influence of rolling process parameters and lengthening grooves shape on closing internal material discontinuities. 7th International Conference Mechatronic Systems And Materials MSM 2011. Kaunas University of technology. 7÷9 July 2011. Kaunas, Lithuania 2011, p. 192
  • 3. Sobczak K., Dyja H.: The influence of shape of grooves on the behaviour of surface defects during rolling. Advanced Metal Materials And Technologies (Ammt’2013); Proceedings of the International Scientific and Technical Conference, June 25÷29, 2013. St. Petersburg, Rosja 2013, pp. 288÷294
  • 4. Dyja H., Sobczak K., Kawałek A., Knapiński M.: The analysis of the influence of varying types of shape grooves on the behaviour of internal material discontinuities during rolling. Metalurgija (Metallurgy), vol. 52, 2013, no. 1, pp. 35÷38
  • 5. Keife H., Stahlberg U.: Influence of Pressure on the Closure of Voids During Plastic Deformation, J. Mech Work. Technol., vol. 4, 1980, pp. 133÷145
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-7b6a0001-3db7-446c-86a1-619e70496f5a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.