PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Wpływ zmian kąta załączenia na właściwości silnika BLDC napędu hybrydowego bezzałogowego aparatu latającego

Treść / Zawartość
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Influence of Turn-on Angle Change on Properties of BLDC Motor for Unmanned Aerial Vehicle Hybrid Drive
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Kąt załączenia poszczególnych tranzystorów w układzie zasilającym silnika BLDC uzależniony jest od momentu przecięcia się przebiegów przewodowych napięć indukowanych. Jest to najkorzystniejszy moment na komutację prądów. W niektórych aplikacjach z uwagi na zmieniające się warunki pracy (np. zmniejszające napięcie zasilające baterii akumulatorów) tak określony kąt załączenia może uniemożliwić utrzymanie zadanej mocy na wale silnika. W pracy dokonano analizy wpływu zmiany wartości kąta załączenia na właściwości silnika. Na bazie modelu symulacyjnego pokazano wpływ zmiany wartości kąta załączenia na wytwarzaną wartość średnią momentu elektromagnetycznego. W warunkach laboratoryjnych dokonano weryfikacji praktycznej. Zamieszczono wnioski.
EN
A turn-on angle of individual switching transistors in BLDC supply system depends on the intersection of induced line voltage waveforms. This time is the most profitable for current switching. In some applications, defined in such a way, turn-on angle can’t be able to keep set motor power due to change of working conditions (e.g. decrease of battery voltage). In the paper the analysis of influence of turn-on angle on motor properties was conducted. The influence of turn-on angle on average electromagnetic torque was shown based on the simulation model. A practical verification was done in the laboratory conditions. Conclusions were placed.
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
autor
  • Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
autor
  • Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
autor
  • Politechnika Rzeszowska, Rzeszów
Bibliografia
  • [1]. Gieras J. F., Wing M. : Permanent Magnet Motor Technology - Design and Applications, Second Edition, ISBN 0-8247-0739-7, 2002.
  • [2]. Krishnan R.: Permanent Magnet Synchronous and Brushless DC Motor Drives, CRC Press, Taylor & Fracis Group, NY, 2009.
  • [3]. Ehsani M., Gao Y., Emadi A: Modern Electric, hybrid, and fuel Vehicles. Fundaments, theory, and design. CRC Press Taylor&Francis Group, ISBN: 978-1-4200-5398-2, 2010.
  • [4]. Glassock R. R., Hung J. Y. Gonzalez L.F. and Walker Rodney A: Multimodal hybrid Powerplant for Unmanned Aerial Systems (UAS) Robotics, Twenty-Fourth Bristol International Unmanned Air Vehicle Systems Conference, Bristol, United Kingdom, 2009.
  • [5]. Harmon F. G., Frank A. A. and Chattot J.J.: Conceptual Design and Simulation of a Small Hybrid- Electric Unmanned Aerial Vehicle, Journal of Aircraft, vol. 43, pp. 1490-1498, 2006.
  • [6]. Bogusz P., Korkosz M., Prokop J., Wygonik P.: A Study on Design Process of BLDC Motor for Aircraft Hybrid Drive, Proceedings of the 2011 IEEE International Symposium on Industrial Electronics, pp. 508-513, 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-6f9bedcb-3a59-4cb5-917a-850d3853ad49
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.