Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-61af1496-a54b-41f3-9d7b-d726b7ae95ce

Czasopismo

Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe

Tytuł artykułu

Wpływ tolerancji wykonania elementów grupy tłokowej silnika spalinowego na natężenie przedmuchów spalin

Autorzy Koszałka, G. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN The influence of tolerances of piston group elements on blow-by in combustion engine
Języki publikacji PL
Abstrakty
PL Wykorzystując matematyczny model uszczelnienia pierścieniowego, przeanalizowano wpływ tolerancji wykonania tłoka, pierścieni tłokowych i cylindra na natężenie przedmuchów spalin w nowoczesnym silniku o zapłonie samoczynnym stosowanym do napędu samochodów osobowych. Wyniki symulacji wykazały, że wahania przedmuchów związane z tolerancjami mogą sięgać 40% wartości średniej, co jest wartością większą od wartości rzeczywistej obserwowanej w przypadku analizowanego silnika. Obserwowane podczas prób kontrolnych, wykonywanych na silnikach opuszczających linię technologiczną, duże wahania natężenia przedmuchów mogą więc być związane z niepowtarzalnością produkcji elementów układu TPC.
EN Paper discussed the influence of production tolerances of the piston, piston rings and cylinder on the on the blow-by rate in a modern car diesel engine. The study were carried using a mathematical model of a ring pack. The results showed that the blow-by variations related to the said tolerances may reach 40% of the average value, which is a greater value than the actual variations observed in the case of the analysed engine. Significant blow-by variations observed in newly manufactured engines might thus be related to the non-reproducibility of production of the piston assembly elements.
Słowa kluczowe
PL uszczelnienie pierścieniowe   model matematyczny   luz montażowy   powtarzalność produkcji   jakość produkcji  
EN piston packing   mathematical model   reproducibility of production   production quality  
Wydawca Instytut Naukowo-Wydawniczy "SPATIUM". sp. z o.o.
Czasopismo Autobusy : technika, eksploatacja, systemy transportowe
Rocznik 2014
Tom R. 15, nr 5
Strony 75--77
Opis fizyczny Bibliogr. 2 poz., wykr., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Koszałka, G.
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
1. Koszałka G., Application of the piston-rings-cylinder kit model in the evaluation of operational changes in blow-by flow rate. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 2010, Vol. 48, No. 4, pp. 72-81.
2. Koszałka G., Niewczas A., Guzik M., Predicted and actual effect of cylinder liner wear on the blow-by in a truck diesel engine. SAE Technical Paper 2008-01-1717, 2008.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-61af1496-a54b-41f3-9d7b-d726b7ae95ce
Identyfikatory