Narzędzia help

Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
cannonical link button

http://yadda.icm.edu.pl:80/baztech/element/bwmeta1.element.baztech-60c13804-feed-4bda-ad05-62cd688b1d30

Czasopismo

Combustion Engines

Tytuł artykułu

Testing of modern common rail fuel injectors

Autorzy Osipowicz, T.  Abramek, K. F.  Stoeck, T. 
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL Badanie współczesnego wtryskiwacza paliwa układu common rail
Konferencja International Congress on Combustion Engines (5 ; 24-26.06.2013 ; Bielsko-Biala, Poland)
Języki publikacji EN, PL
Abstrakty
EN This paper presents an analysis of the operation of modern Bosch Common Rail solenoid-controlled fuel injector of generation 2.5. This generation is the latest type of Bosch solenoid-controlled fuel injectors. The paper describes the operation of tested fuel injector, methods of its testing, verification of components and possible defects which may occur during operation. During the tests, the volume of fuel injection doses and return fuel doses was measured and the fuel injector was disassembled into individual components which were then tested using a specialist microscope.
PL Artykuł przedstawia analizę pracy współczesnego elektromagnetycznego wtryskiwacza Common Rail Bosch generacji 2,5. Generacja ta jest najnowszym typem wtryskiwaczy elektromagnetycznych firmy Bosch. Referat opisuje działanie badanego wtryskiwacza, sposoby jego testowania, weryfikację podzespołów oraz ewentualne usterki jakie mogą występować podczas eksploatacji. Podczas badań zmierzono wielkości dawek wtrysku oraz powrotnych, parametr opóźnienia wtrysku paliwa oraz dokonano rozłożenia wtryskiwacza na elementy składowe, które zostały przebadane przy użyciu specjalistycznego mikroskopu.
Słowa kluczowe
PL wtryskiwacz paliwa   silnik o zapłonie samoczynnym   układ common rail   charakterystyka robocza wtryskiwacza paliwa  
EN fuel injector   compression ignition engine   common rail system   operating characteristic of fuel injector  
Wydawca Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych
Czasopismo Combustion Engines
Rocznik 2015
Tom R. 54, nr 3
Strony 688--694
Opis fizyczny Bibliogr. 6 poz., il., pełen tekst na CD
Twórcy
autor Osipowicz, T.
  • Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics at West Pomeranian University of Technology
autor Abramek, K. F.
  • Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics at West Pomeranian University of Technology
autor Stoeck, T.
  • Faculty of Mechanical Engineering and Mechatronics at West Pomeranian University of Technology
Bibliografia
[1] Ambrozik A., Ambrozik T., Łagowski P.: Fuel impact on emissions of harmful components of the exhaust gas from the CI engine during cold start-up, Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Realiability, 1/2015
[2] Günther H.: Common Rail – Systeme in der Werkstattpraxis. Technik, Prüfung, Diagnose. Bad Wörihofen: Krafthand Verlag Walter Schultz GmbH, 2012
[3] Osipowicz T., Kowalek S.: Evaluation of Modern Diesel Engine Fuel Injectors, TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture, 3/2014
[4] Osipowicz T. Stoeck T.: Repair contemporary Diesel engine injectors. Autobusy, Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, 10/2013
[5] Stoeck T., Osipowicz T., Abramek K.F.: Methodology for the repair of Denso Common Rail solenoid injectors. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 2/2014
[6] Stoeck T., Osipowicz T.: The use of Newton’s method for interpolation in the bench testing of compression-ignition engine unit injector systems, Combustion Engines, 159(4)/2014.
Kolekcja BazTech
Identyfikator YADDA bwmeta1.element.baztech-60c13804-feed-4bda-ad05-62cd688b1d30
Identyfikatory