PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Tytuł artykułu

Nawierzchnie drogowe w strefach ruchu uspokojonego

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Identyfikatory
Warianty tytułu
EN
Road pavements in traffic calming zones
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Nawierzchnie drogowe są bardzo ważnym elementem publicznych przestrzeni miejskich i kształtowania stref ruchu uspokojonego. Obok swojej podstawowej funkcji ruchowej, w zależności od klasy ulicy i jej charakteru, mogą znacznie poprawić estetykę przestrzeni. Nawierzchnie w połączeniu z elementami małej architektury mają szczególne znaczenie w przestrzeni miejskiej. W przypadku odpowiedniego zastosowania elementów małej architektury i zieleni ulicznej dla wielu użytkowników nawierzchnia jest najłatwiej dostrzegalnym elementem wdrażanych rozwiązań.
EN
Road pavements are a very important element of public urban spaces and shaping traffic calming zones. In addition to its basic traffic function, depending on the street class and its character, they can significantly improve the aesthetics of space. The role of the pavement in combination with the elements of small architecture has a special meaning as it is “the floor” of street interiors. Appropriate development in the elements of small architecture and street greenery, causes that for many users the surface is the most easily visible element of the implemented solutions and has a synergistic effect on the perception by users.
Rocznik
Tom
Strony
31--32
Opis fizyczny
Bibliogr. 13 poz., il.
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, Bydgoszcz
Bibliografia
  • [1] Duda Jerzy. 1998. Bruki w krajobrazie Krakowa. Kraków. Towarzystwo Miłośników Historii i Zabytków Krakowa.
  • [2] Gaca Stanisław, Marian Tracz. 1993. „Czynnik bezpieczeństwa w uspokajaniu ruchu”. Transport Miejski (9): 24 – 28.
  • [3] „Gambit” – Zintegrowany Program Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu w Polsce, Raport Końcowy. 199 – 1996. Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Transport Miejski (7 – 8).
  • [4] Gehl Jan. 2014. Miasta dla ludzi. Kraków. Wydawnictwo RAM.
  • [5] Rzeczyński Bernard. 1989. „Ulica i jej funkcje energokomunikacyjne”. Sieć drogowa. Warszawa – Łódź. PWN i IUPP: 58 – 68.
  • [6] Sierakowski Stanisław. 1812. Architektura obejmująca wszelki gatunek murowania i budowania. t. I. Kraków. Drukarnia Akademicka.
  • [7] Szczuraszek Tomasz (red.). 2005. Bezpieczeństwo ruchu miejskiego. Warszawa. WKiŁ.
  • [8] Tracz Marian. 2000. „Estetyczne i funkcjonalne aspekty przebudowy ulic w obszarach śródmiejskich”. Transport Miejski (11): 15 – 19.
  • [9] Wejchert Kazimierz. 1984. Elementy kompozycji urbanistycznej. Warszawa. Arkady.
  • [10] Wejchert Kazimierz. 1993. Przestrzeń wokół nas. Katowice. FIBAK Noma Press.
  • [11] Witruwiusz. 1976. O architekturze ksiąg dziesięć (tłum. z łac.). Warszawa. PWN.
  • [12] Wasiutyński Zbigniew. 1971. O architekturze mostów. Warszawa. PWN.
  • [13] Zalewski Andrzej. 2011. Uspokojenie ruchu jako zagadnienie urbanistyczne. Zeszyty Naukowe 1104. Rozprawy Naukowe 414. Łódź. Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.
Uwagi
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-5607851a-0ff6-4fbd-95a8-0d4678477fa9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.